Mannheller – B 619/3
Mannheller – B 619/3
To nowoczesny, dwustronny prom z napędem bateryjnym, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuilding SA.
Jest to jednostka ekologiczna - prom Festøya jest wyposażony w innowacyjny i wydajny napęd typu Diesel Electric Hybrid. Zapotrzebowanie na moc będzie pokrywane przez zainstalowane na pokładzie baterie, które będą ładowane z sieci lądowej podczas postoju przy nabrzeżu (około 11 minut). System ten będzie zintegrowany z systemem automatycznego cumowania, przytrzymującym prom przy nabrzeżu i możliwością rozpoczęcia ładowania. Dwa zespoły prądotwórcze będą działać na 100 % paliwie Biodiesel mają być używane jedynie w sytuacjach awaryjnych, ale system będzie przygotowany do wykorzystywania ich w parze z bateriami.
Na zminimalizowanie zużycia energii składają się:
- oświetlenie typu LED,
- systemy zasilania urządzeń opartych na przetwornicach częstotliwości,
- energooszczędne systemy wentylacji i klimatyzacji,
- farba w podwodnej części kadłuba minimalizująca tarcie,
- lekka konstrukcja statku oraz specjalnie opracowany kształt kadłuba dla zmniejszenia oporu w wodzie.
Mannheller będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne z silnikami PM oraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana będzie z baterii, które będą doładowywane w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać zaledwie 11 minut.
Prom obsługuje połączenie Mannheller - Fodnes w Norwegii.

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3

MANNHELLER – B 619/3
MANNHELLER – B 619/3