Solavågen – B 619/2
Solavågen – B 619/2
To nowoczesny, dwustronny prom z napędem bateryjnym, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuilding SA. Wyposażony jest w dwa pędniki azymutalne z silnikami elektrycznymi oraz dwa zespoły prądotwórcze. W trybie standardowym całość mocy będzie pobierana z baterii, które doładowywane będą przez kilkanaście minut podczas postoju przy nabrzeżu.
Wiele rozwiązań zastosowanych na promie zminimalizuje zużycie energii, jak np. odzysk ciepła, oświetlenie typu LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków.
Solavågen w liczbach:
Długość całkowita: 114,40 m
Szerokość (max): 17,70 m
Wysokość do PG: 4,30 m
Liczba pasażerów: 296 osób
Liczba samochodów osobowych: 120 PCV
Maksymalna liczba aut ciężarowych z przyczepami: 12
Nośność: 590 t/ 599 t
Zanurzenie: max 3 m

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2

SOLAVÅGEN – B 619/2
SOLAVÅGEN – B 619/2