MF Skania
Statek MF Skania to prom pasażersko- samochodowy typu ROPAX należący do PŻM (operator Unity Line). Został zbudowany w 1995 roku w stoczni Schichau Seebeckwerft w Bremerhaven dla armatora greckiego Superfast Ferries.
Pierwotnie nazwany został MF Superfast i pływał z Bari do Patrasu (Grecja). W roku 2004 kupił go włoski armator promowy Grimaldi Ferries za 50 mln euro. Prom pływał jako MF Eurostar Roma na linii Civitavecchia – Barcelona. W maju 2008 roku został kupiony przez PŻM. W barwach operatora Unity Line od 1 września 2008 obsługuje trasę ze Świnoujścia do Ystad.
Latem 2008 roku przeszedł gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej, gdzie m.in. powiększono przestrzeń pasażerską tak, aby mógł zabrać na pokład do 1400 osób, wyremontowano wszystkie 4 silniki, dodano trzeci ster strumieniowy w części dziobowej, dobudowano pokład z dwiema salami konferencyjnymi i przestronnym snack barem, wyposażono go również w najnowocześniejsze urządzenia nawigacyjne.
Jednostka obecnie ma 174 metry długości i 24 metry szerokości. Na pokład może zabrać 260 samochodów osobowych i około 50 samochodów ciężarowych. Dysponuje 626 miejscami w 194 kabinach 2-, 3- i 4-osobowych z łazienkami i klimatyzacją, w tym klasy De Luxe oraz posiada 120 bezpłatnych foteli lotniczych. Ponadto na Skanii znajdują się dwa bary, kafeteria, dwie restauracje, bar szybkiej obsługi, dwa sklepy, kasyno, dyskoteka, kącik zabaw dla dzieci i dwie sale konferencyjne – na 60 i 48 osób.
aktualnie statek nosi nazwę Skanii krainy historycznej w południowej Szwecji.
Podczas zakończonego niedawno remontu w Stoczni Remontowa S.A w Gdańsku nasza firma wykonywała specjalistyczne prace konserwacyjno - malarskie obejmujące między innymi prace konserwacyjno- malarskie kadłuba jednostki. Prace zostały wykonane według zadanej technologii.

Skania
Skania